Skapa ett heligt rum kring dig ditt inget av medias ondska kan tränga sig i

Jag har ingen tv. Ibland får jag ser den hos någon och varje gång blir jag förbluffad över hur många reklamer som visas. Raknade 20st under just en reklampaus när jag såg på nåt på 3an eller var det 4an? 

Kriminalfilmer, serier som handlar om brott och våldsfilmer ska man, tycka jag håller ifrån sig.             Det finns tillräckligt mycket våld i samhället utan att genom dumburken samt kvällstidningar behöva  utsätta sig för mer. Det lustiga är att  enligt lagen är Mord och våld förbjudet!! Varför då har vi en sådan fascination för det?

Jonathan

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sören sigismund nielsen
    Mar 10, 2010 @ 16:58:22

    Det er vel ikke så märkeligt at vold fascinerer os. Vi må jo rent biologisk se faren i öjnene, så vi kan undgå den selv når vi möder den. -men exploiteringen af vold i media er forfärdelig. Vi afstumpes overfor dette og tänker dårligt nok efter når vi hörer om et mord!

    Svara

    • Jonathan Ashauer
      Mar 11, 2010 @ 20:12:02

      Tack för din komentar Sören! Jag tror att jag förstår allt som du skriver. Jag har en dansk ordbok så om det finns ett ord jag inte kan är det möjligt att slå upp det.

      Häls

      Jonathan

      Svara

Kommentera

