Om filmen ”AVATAR”

 
Avatar
                                                                                                                                                                           I onsdags (100107) såg jag filmen AVATAR  biografen Röda Kvarnen i Ängelholm .                                                                                                                                                
Jag hade inga förutfattade meningar när det gällde filmen. Det ende jag visste var utifrån det jag hade hört om filmen på radion, sett på affischerna vid biografen samt att den skulle visas i 3d.
Direkt från början blev jag fången av 3d effekterna. När jag hade lyckats med att koppa bort texten, (jag har engelska som modersmål) kunde jag helt låta mej dras med i en filmäventyr som jag aldrig kunnat föreställa var möjligt att göra.
Under filmen tänkte jag ofta, hur i hela världen har filmmakarna kunnat åstadkomma  sådana bra effekter? Det snabba tempot gjorde att det inte fanns några tröga delar och det konstnärliga lyckades förmedlar en skönhet som jag endast fått uppleva i en nyutslagen bokskog.  De delar som skiljde starka känslor av sorg och glädje fick mej som många andra i biosalongen att fälla några tårar.
Filmen AVATAR måste ses för att man kan bygga sig en uppfattning om hur den är.
Det enda som jag här vill säga är att SE DEN! Och på 3d.
Då kommer du att förstå varför jag skrivit som jag skrivit.

 

 
 
 

 

Kommentera

