Fotspår i sanden

              FOTSPÅR

 En natt hade en man en dröm.

Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud.

På himmeln trädde plötsligt fram händelser från hans liv.

Han märkte att  varje scen började med spår i sanden av två par fötter:

det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista scenen av hans liv framträdde, såg han tillbaka på fotspåren i sanden.

såg han, att under visa delar av sin levnads vandring, fanns det bara ett par fotspår.

Han märkte också att detta inträffade under de mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

Detta bekymrade honom verkligen och hanfrågade Gud om detta.

”Herre, Du sa den gången jag bestämde  mig för att följa Dig, att Du aldrig skulle överge mig,

utan gå vid min sida hela vägen.

Men, jag har märkt att under de allra svåraste stunderna i mitt liv,

har det bara funnits ett par fotspår.

Jag förstår inte varför Du övergav mig när jag, som mest, behövde Dig”.

 Herren svarade: ”Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig överge dig under dina svåra perioder av prövningar och lidande.

När du såg bara ett par fotspår – då bar jag dig!”

Kommentera

