Har jag kanske löst problemet?

Ängelholm 091019

Denna bön växte fram under natten till den 18e oktober då jag bad för min kära att hon skulle bli helad från smärta som hon hade fått i sin kropp. Den började som en bön om helande, men som sedan inte avtog utan ”växte fram” av sig själv omsluten av en ljus grön färg lik den man upplever i en nyligen utslagen bokskog. Bönen rullade på som ett tåg, blev till utan att jag knappt behövde anstränga mej.

Tyvärr skrev jag inte ner den med det samma vilket nog innebär att den jag nu har skrivit skiljer sig från den ursprungliga. Men sista delen vilken handlar om Treenigheten är ganska lik, därför att jag minns hur jag uppmanade mej själv att inte glömmer det.

Jag minns hur jag fylldes med en stor glädje och värme därför att från denna dels formulering fick jag en inre bild samt en form som jag länge har sökt. Alltså, ett smidigt sätt att uttrycka mej när jag ska individuellt be till de 3 ”personer” i den Heliga Treenigheten.  

Nedan finns bönen. Den är en tacksägelse samt ett bedjande till Gud om Han omsorg och kärlek.

 Jonathan

 

Allsmäktige Gud, Du som är kraften vilken gör att universum kan existera, jag tackar Dej för att Du har låtit din skapelse växa, att hela tiden förvandlas till nya möjligheter.

Tack för att Du har gett oss din Son Jesus Kristus så att vi genom Honom kan förstå just vem och hur Du är.

Tack för att vi kan vända oss till Honom och be och vet att våra böner når fram till Dej.

Tack också Allsmäktige för din Helige Ande, din Kraft som här på vår jord verkar bland oss människor,                        som vi kan be till och vet att Du hör och låter din Kraft fylla oss och gör oss hela.

Herre,

hjälp oss att ana din ofattbara storhet,

att känna oss trygga,

att förstå och tro att Du är som en kärleksfull Far mot oss

och att vi är dina Barn.

 

 

Amen

Kommentera

